ورزشی ها - خبر - خبر ورزشی - اخبار روز فوتبال

ورزشی ها - خبر - خبر ورزشی - اخبار روز فوتبال

ورزشی ها - خبر - خبر ورزشی - اخبار روز فوتبال

ورزشی ها - خبر - خبر ورزشی - اخبار روز فوتبال

چاکر؛ سرنوشت مشترک فرگوسن و هاینکس!


یک بار دیگر قضاوت چاکر در مراحل حساس لیگ قهرمانان اروپا جنجال ساز شد.


به گزارش "ورزش سه"، وقتی یوفا داور دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان بین رئال مادرید و بایرن مونیخ را اعلام کرد، بایرنی ها تلویحا نگرانی شان را از این انتخاب اعلام کردند. یوپ هاینکس، سرمربی باواریایی ها، در کنفرانس مطبوعاتی اش صراحتا گفت که اگر تیمی بخواهد در 4 سال، سه بار قهرمان چمپیونزلیگ شود، باید خوش شانسی و کمک های داوری را هم همراه داشته باشد که طعنه ای به اتفاقات دیدار فصل گذشته رئال و بایرن در یک چهارم نهایی همین رقابت ها بود؛ دیداری که قضاوت آن را ویکتور کاسای مجارستانی برعهده داشت.

  

چاکر در همه سال های اخیر یکی از داوران الیت و مورد اعتماد کمیته داوران یوفا بوده و دیدارهای حساسی از جمله فینال لیگ قهرمانان سال 2015 بین بارسلونا و یوونتوس را سوت زد ولی همواره قضاوت های او با حاشیه و جنجال همراه بوده است.


 


نکته جالب در مورد چاکر این بود که او در مرحله گروهی همین فصل، یک دیدار رئال و یک دیدار بایرن را قضاوت کرده بود و نتایج جالبی هم در این دیدارها رقم خورده بود. رئال مادرید با قضاوت چاکر، در ومبلی با نتیجه 3-1 مغلوب تاتنهام شده بود و بایرن برابر پاری سن ژرمن با نتیجه 3-1 به پیروزی رسیده بود اما با این وجود، رئالی ها دلایل دیگری برای خوش بینی داشتند.


یکی از معروف ترین پیروزی های رئال مادرید در لیگ قهرمانان، در دیدار رقم خورد که چاکر یکی از جنجال ترین تصمیماتش را گرفت؛ دیدار برگشت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان فصل 13-2012 مقابل منچستریونایتد.


 




 




 


دیدار رفت در سانتیاگو برنابئو با تساوی 1-1 به پایان رسیده بود و وقتی در اولین دقیقه از نیمه دوم، سرخیو راموس به اشتباه دروازه خودی را باز کرد، مسیر شیاطین سرخ به سمت مرحله بعد هموار به نظر می رسید اما اخراج نانی در دقیقه 56 اوضاع را تغییر داد. هافبک پرتغالی منچستریونایتد در تلاش برای گرفتن توپ از آلوارو آربلوا، با کف پا ضربه به بدن او زد که به نظر می رسید شدت زیادی نداشت اما چاکر با کارت قرمز مستقیم او را اخراج کرد.


در ادامه رئال دو بار توسط لوکا مودریچ و کریس رونالدو به گل رسید و توانست راهی مرحله بعد شود اما حتی ژوزه مورینیو، سرمربی وقت رئال مادرید، هم اعتقاد داشت که تصمیم داور در آن صحنه سخت گیرانه بوده است. او در دقایق پایانی بازی به سمت فرگوسن رفت و به او گفت:" ما نیومده بودیم اینجا که اینجوری بازی رو ببریم." اما آخرین حضور سرالکس روی نیمکت منچستریونایتد در رقابت های اروپایی، چنین پایان تلخی داشت.


 




 


 


این ماجرا  یک سال بعد از آن اتفاق افتاد که چاکر در دیدار برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان بین بارسلونا و چلسی، یک کارت قرمز سخت گیرانه به جان تری داد. دقیقه 39 بازی بود که کاپیتان چلسی بدون توپ، ضربه ای با زانو به الکسیس سانچس زد و چاکر هم با کارت قرمز او را جریمه کرد. البته یوفا بعدا تری را 3 جلسه محروم کرد تا مهر تاییدی بر تصمیم چاکر زده باشد اما رسانه های انگلیسی بعدا با کنار هم گذاشتن تصمیمات چاکر علیه چلسی و منچستریونایتد، او را یک داور ضد تیم های انگلیسی توصیف کردند.


 


اما شاید بتوان چاکر را مهره شانس تیم های اسپانیایی دانست؛ چه اینکه در دیدارهایی که او برای تیم های اسپانیایی قضاوت می کند، این تیم ها نتایج بهتری کسب می کنند. برای مثال دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فصل 16-2015 که اتلتیکو علی رغم شکست 2-1 مقابل بایرن، توانست به فینال برسد یا دیدار رفت یوونتوس- رئال در همین فصل که رئالی ها توانستند در تورین 3-0 به پیروزی برسند. در آن دیدار هم چاکر به دیبالا کارت قرمز نشان داد که البته تصمیم درستی بود.


 


 




 


در دیدار شب گذشته چاکر می توانست در یکی دو صحنه تصمیمات متفاوتی بگیرد؛ از جمله در صحنه برخورد توپ به دست مارسلو که حتی خود این بازیکن هم به پنالتی بودن آن اعتراف کرد؛ اتفاقی که اگر رخ می داد، شاید سرنوشت نهایی طور دیگری رقم می خورد یا حداقل صعود رئال به فینال کم حرف و حدیث تر می شد.

http://www.varzesh3.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.